HAYAT BİLGİSİ 1 SINIF KAZANIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
HAYAT BİLGİSİ KAZANIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
2015- 2017
2015 öğretim programı
2017 öğretim programı
2015 ve 2017 karşılaştırılınca bazı ünite adlarında değişiklikler olmuştur. ünitelerin kazanımların artışlar olmuştur. ders saatlerinde değişiklikler meydana gelmiştir.
1.1. Ben ve Okulum (2015 öğretim programı)
ilk ünite 14 tane kazanım yer alıyor. Bu ünitede öğrencilere; okula uyum sağlama dönemlerinde okulu ve okulun işleyişini tanıma, okul kurallarına uyma, okulda başkalarıyla sağlıklı iletişim kurma, sosyal etkinliklere katılma ile sınıf ve okul içi çalışmalarda görev alma gibi konularla ilgili bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
1.1. Okulumuzda Hayat ( 2017 öğretim programı)
ilk ünite 15 kazanım yer alıyor. 2015 kazanımları yer almıştır.
HB.1.1.14. Okulla ilgili olumlu duygu ve düşünceler geliştirir.
Okulun bireysel yaşamına sağlayacağı katkılar (yeni arkadaşlar edinme, oyun oynama, eğlenme, bilgi edinme vb.) üzerinde durulur. Okul korkusu olabilecek öğrencilere karşı duyarlı olunur.
kazanımı 2017 öğretim programına eklenmiştir.
1.2. Ailem ve Evim (2015 öğretim programı)
Bu ünitede öğrencilere; aile kavramı, evlerinin yeri, evde iletişim, evdeki kitle iletişim araçları
ile kaynakların doğru kullanımı ve günlük plan yapma gibi konularla ilgili bilgi, beceri ve değerleri
kazandırmak amaçlanmaktadır.
6 kazanım yer almaktadır.
1.2. Evimizde Hayat (2017 öğretim programı)
7 kazanıma yer verilmiştir. 2015 kazanımlarında değişiklik yapılmamıştır. sadece bir tane daha kazanım eklenmiştir.
HB.1.2.7. İstek ve ihtiyaçları arasındaki farkı ayırt eder. kazanımı eklenmiştir.
1.3. Sağlıklı Hayat (2015 öğretim programı)
Bu ünitede öğrencilere; kişisel bakım, sağlığını koruma, besinler ve beslenme, sağlıklı yaşam
için besinlerin seçimi, yemek öncesi ve sonrası kişisel temizlik ve yemek yerken uyulması gereken
görgü kurallarına ilişkin bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
12 kazanım yer almıştır.
1.3. Sağlıklı Hayat (2017 öğretim programı)
bu ünitede 7 kazanıma düşmüştür. çıkarılan kazanımlar ;
HB.1.3.2. Yemekten önce ve sonra kişisel temizliğini yapar.
( El yıkama, peçete kullanma vb. üzerinde durulacaktır.)
HB.1.3.6. Sağlığını korumak için bitkisel ve hayvansal besinlere ihtiyacı olduğunu bilir.
HB. 1.3.7. Yaygın olarak tüketilen meyve ve sebzeleri mevsimine göre sınıflandırır.
HB. 1.3.8. Sağlıklı beslenme için meyve ve sebzelerin mevsimine uygun olarak tüketilmesi gerektiğini bilir.
HB.1.3.9. Meyve ve sebzeleri tüketmeden önce yıkar.
HB. 1.3.12. Kendisinin ve toplumun sağlığını korumak için ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen kurallarına uyar.
(Ortak kullanıma açık mekânların, tuvalet ve lavaboların temiz kullanımı ve hijyen kurallarına uyulması üzerinde durulacaktır.)
2017 öğretim programına eklenen kazanımlar.
HB.1.3.2. Sağlığını korumak için alması gereken önlemleri fark eder.
( Kişisel temizliğini yapma, mevsime uygun giyinme, meyve ve sebzeleri tüketmeden önce yıkama, spor yapma, bulaşıcı hastalıklardan korunma yolları, akılcı ilaç kullanımı, diş hekimine ve doktora gitmenin gerekliliği üzerinde durulur.)
(Televizyon, telefon, bilgisayar ve modem gibi kitle iletişim araçlarını bilinçli kullanmanın önemi üzerinde durulur. Kitle iletişim araçları kullanırken dikkat edilmesi gereken noktalar ile bu araçların yanlış kullanımının insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri vurgulanır.)
HB.1.3.7. Kitle iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir.
( Kişisel temizliğini yapma, mevsime uygun giyinme, meyve ve sebzeleri tüketmeden önce yıkama, spor yapma, bulaşıcı hastalıklardan korunma yolları, akılcı ilaç kullanımı, diş hekimine ve doktora gitmenin gerekliliği üzerinde durulur.)
(Televizyon, telefon, bilgisayar ve modem gibi kitle iletişim araçlarını bilinçli kullanmanın önemi üzerinde durulur. Kitle iletişim araçları kullanırken dikkat edilmesi gereken noktalar ile bu araçların yanlış kullanımının insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri vurgulanır.)
HB.1.3.7. Kitle iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir.
1.4.Güvenli Hayat (2015 öğretim programı)
Bu ünitede öğrencilere; okulda, evde ve seyahat ederken uyulması gereken güvenlik kuralları,
trafik kuralları, acil durumlarda aranabilecek kurumlar ve tanımadıkları kişilerle iletişim, bilinçli ilaç
kullanımı gibi konularla ilgili bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
7 kazanım yer almıştır. 2015 öğretim programında yer alan kazanımlar.
HB.1.4.5. Çevresinde, tanıdığı veya tanımadığı kişilere karşı nasıl davranması gerektiğini bilir.
Gerçek yaşam ve sanal ortamdaki iletişimden hareketle konu açıklanacaktır. Sanal ortamda hangi bilgileri paylaşmasının güvenli olmadığı üzerinde durulacaktır.
HB.1.4.6. İlaç kullanımı ile ilgili nelere dikkat edeceğini bilir.
Reçetesiz ilaç kullanılmaması ve ilaçların yetişkin kontrolünde kullanılması gerekliliği üzerinde durulacaktır.
HB.1.4.7. Herhangi bir sağlık problemi, alerjik durumu, sürekli kullandığı ilaç vb. varsa bunları yazılı olarak yanında bulundurması gerektiğini bilir.
HB.1.4.6. İlaç kullanımı ile ilgili nelere dikkat edeceğini bilir.
HB.1.4.7. Herhangi bir sağlık problemi, alerjik durumu, sürekli kullandığı ilaç vb. varsa bunları yazılı olarak yanında bulundurması gerektiğini bilir.
1.4. Güvenli Hayat ( 2017 öğretim programı)
2017 ye eklenen
HB.1.4.4. Çevresindeki kişilerle iletişim kurarken güvenlik kurallarını uygular.
İnsanlarla iletişim kurarken kişisel haklarını ihlal eden herhangi bir öneriyle karşılaştığında etkili reddetme davranışı sergilenmesi üzerinde durulur.
HB.1.4.6. Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.
Bilgisayar, televizyon, cep telefonu, tablet, oyun konsolu ve elektrikli ev aletleri gibi elektronik araç ve gereçlerin güvenli kullanımı üzerinde durulur. İnternet, bilgisayar oyunu ve sosyal medya gibi teknoloji bağımlılığına neden olabilecek durumlar karşısında dikkatli olunması gerektiği vurgulanır.
HB.1.4.7. Kendisi için güvenli ve güvensiz alanları ayırt eder.
Güvensiz alanlar olarak asansör ve merdiven boşluğu, balkonlar, binaların bodrum katları, inşaat alanları, su kanalları, çukurlar, su birikintileri ve süs havuzları gibi alanlar üzerinde durulur.
1.5.Ülkemi Seviyorum (2015 öğretim programı)
Bu ünitede öğrencilere; ülkesinin genel özellikleri, Atatürk’ün Millî Mücadele’de liderliği, millî
ve dinî bayramlar, yakın çevresinde bulunan tarihî ve turistik mekânlar ile yetiştirilen ürünler gibi
konulara ilişkin bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
7 kazanım yer alıyor.
ve dinî bayramlar, yakın çevresinde bulunan tarihî ve turistik mekânlar ile yetiştirilen ürünler gibi
konulara ilişkin bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
7 kazanım yer alıyor.
1.5. Ülkemizde Hayat (2017 öğretim programı)
6 kazanım yer alıyor.
HB.1.5.5. Atatürk’ün hayatını bilir.
Görsel ve işitsel materyallerle Atatürk’ün doğum yeri, anne ve babasının adı, ölüm yeri ve Anıtkabir üzerinde durulur.
1.6. Doğa ve Çevre (2015 öğretim programı)
Bu ünitede öğrencilere; yakın çevrede bulunan bitki ve hayvanlar, doğa olayları, mevsimler ve
özellikleri, doğanın ve çevrenin temiz tutulması ile geri dönüşüm konularıyla ilgili bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
8 kazanım yer almaktadır. 2017 olmayan kazanımlar;
HB.1.6.5. Mevsimlere bağlı olarak yakın çevresinde yapılan işleri gözlemler.
HB.1.6.8. Doğa olayları karşısında önlem alır.
Doğa olaylarından yağmur, kar, dolu, sis ve rüzgâr ele alınacak ayrıca bu tip doğa olayları karşısında yapılması gerekenler üzerinde durulacaktır. Ayrıca güneşe doğrudan bakılmaması, yaz aylarında güneş altında uzun süre kalınmaması vurgulanacaktır.
1.6. Doğada Hayat (2017 öğretim programı)
8 kazanım yer almıştır.
HB.1.6.5. Mevsimlere bağlı olarak yakın çevresinde yapılan işleri gözlemler.
HB.1.6.8. Doğa olayları karşısında önlem alır.
Doğa olaylarından yağmur, kar, dolu, sis ve rüzgâr ele alınacak ayrıca bu tip doğa olayları karşısında yapılması gerekenler üzerinde durulacaktır. Ayrıca güneşe doğrudan bakılmaması, yaz aylarında güneş altında uzun süre kalınmaması vurgulanacaktır.
2017 öğretim programından çıkarılan kazanımlar bunlardır.
Yorumlar
Yorum Gönder