HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF KAZANIMLARI

             HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF                   KAZANIMLARI KARŞILAŞTIRMASI

                          2015-2017
2015 öğretim programı
2017 öğretim programı 
2015 ve 2017 karşılaştırılınca bazı ünite adlarında değişiklikler olmuştur. 
Bazı ünitelerin kazanımlarında artışlar olmuştur. ders saatlerinde değişiklikler meydana gelmiştir.

2015 öğretim programında; Ben ve Okulum, Ailem ve Evim, Sağlıklı Hayat, Güvenli Hayat, Ülkemi Seviyorum, Doğa ve Çevre üniteleri var.

2017 öğretim programında: Okulumuzda Hayat, Evinizde Hayat, Sağlıklı Hayat, Güvenli Hayat, Ülkenizde Hayat, Doğada Hayat üniteleri var.
2017 öğretim programında ünite başlıkları değişmiştir.

2.1. Ben ve Okulum    (2015 öğretim programı)

Bu ünitede öğrencilere; okulun yakın çevresini tanıma, sınıfla ilgili karar alma süreçlerine
katılma, okul kaynaklarını doğru kullanma, arkadaşlarıyla yardımlaşma ve grup etkinliklerine katılma, kendini ifade etme, olaylar karşısında duygu ve düşüncelerini açıklama gibi konulara ilişkin bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

  11 kazanım var. ders saati 24 tür.

2.1.8. Rutin bir günde neleri, hangi zaman diliminde yaptığını açıklar.
               Öğrencinin bir gün içinde neler yaptığını zaman ile ilişkilendirerek ifade etmesinin
sağlanması, zamanı kullanma ve planlama becerisinin geliştirilmesi üzerinde durulacaktır.
             2017 öğretim programında yer almamıştır.

2.1. Okulumuzda Hayat (2017 öğretim programı) 

Ünite 2015 programında Ben ve Okulum başlığı altındaydı. 2017 öğretim programında Okulumuzda Hayat olarak değiştirildi. 
  11 kazanım bulunmaktadır. 30 ders saatidir. 

HB.2.1.3. Ders araç ve gereçlerini günlük ders programına göre hazırlar.

HB.2.1.9. Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

  kazanımları 2017 programına eklenmiştir. 

2.2. Ailem ve Evim   (2015 öğretim programı) 

Bu ünitede öğrencilere; evinin adresini tarif etme, evdeki eşyalarını temiz kullanma, evde
sorumluluk alma, evdeki kaynakların doğru kullanımı, yakın akrabalarını tanıtma, akrabalar
arasındaki dayanışma ve yardımlaşma, aile içi iş birliği ve dayanışma gibi konularla ilgili bilgi, beceri
ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

6 kazanım yer almakta, 20 ders saatidir. 

2.2.3. Evdeki kişisel eşyalarını temiz ve düzenli kullanır.
      Giysilerini, çalışma masasını ve oyuncaklarını temiz ve düzenli tutma gibi konular ele
alınacaktır. Ayrıca kişisel olarak kullandığı odasının da temiz tutulması gerektiği üzerinde
durulacaktır.

    2015 programın yer almıştır. 

2.2. Evimizde Hayat  (2017 öğretim programı)

ünitede 9 kazanım yer almakta 28 ders saatidir. 

HB.2.2.5. Aile içi karar alma süreçlerine katılır.

HB.2.2.7. Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı duyarlı olur.
Aile bireylerine, akrabalara, komşulara, hasta, hamile, yaşlı ve özel gereksinimli kişilere yardımcı olma üzerinde durulur.

HB.2.2.8. Gün içerisinde planladığı işleri uygular.
Oyun oynama, ders çalışma, kitap okuma, dinlenme, uyuma, beslenme, ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte nitelikli zaman geçirme ile kitle iletişim araçlarını kullanma gibi işlere ayrılan süre üzerinde durulur.

HB.2.2.9. İstek ve ihtiyaçlarını öncelik sırasına göre listeler.

2015 öğretim programında yer almayıp 2017 öğretim programında yer almıştır. 

2.3. Sağlıklı Hayat  (2015 öğretim programı) 

Bu ünitede öğrencilere; dengeli beslenme, sağlıklı büyüme ve gelişme için yapılması
gerekenler, temizlik ve görgü kuralları, sağlıkla ilgili kurum ve meslekler gibi konulara ilişkin bilgi,
beceri ve değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ünitede 7 kazanım yer almakta, 28 ders saatidir. 

2.3.1. Dengeli beslenme için vücudun ihtiyaç duyduğu besin maddelerini tanır.
Yumurta, peynir, et, süt, ekmek, su, meyve ve sebze gibi örnekler üzerinden konu
açıklanacaktır.

2.3.5. Sağlığını korumak için yaşadığı evi ve çevreyi temiz tutar.

2.3.7. Kendisinin ve toplumun sağlığını korumak için ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen
kurallarına dikkat eder.

kazanımları 2015 öğretim programında yer almıştır. 2017 de ayrı olarak. 

2.3. Sağlıklı Hayat  (2017 öğretim programı ) 

Ünitede 7 kazanım yer almakta, 22 ders saatidir.

HB.2.3.2. Dengeli beslenmeye uygun öğün listesi hazırlar.

HB.2.3.4. Sağlıklı bir yaşam için temizliğin gerekliliğini açıklar.

HB.2.3.6. Mevsimine uygun meyve ve sebze tüketiminin insan sağlığına etkilerini fark eder.

HB.2.3.7. Mevsim şartlarına uygun kıyafet seçer.

2017 öğretim programına eklenen kazanımlardır. 

2.4. Güvenli Hayat  (2015 öğretim programı) 

Bu ünitede öğrencilere; yaya ve yolcu olarak trafik kurallarına uyma, tanımadıkları kişilerle
iletişim kurma, güvenli oyun alanları, teknolojik araç ve gereçleri güvenli kullanma, ilaç kullanımı ile
acil durumlarda yardım alınabilecek kişi ve kurumlar gibi konularla ilgili bilgi, beceri ve değerleri
kazandırmak amaçlanmaktadır.
 
Ünitede 8 kazanım yer almakta, 28 ders saatidir. 

2.4.1. Yaya olarak trafik kurallarına uyar.
Karşıdan karşıya geçme, yaya kaldırımı olan ve olmayan yerlerde yürüme ve yaya olarak
trafikte görünürlükle ilgili önlemleri alma üzerinde durulacaktır.

2.4.3. Tanıdığı veya tanımadığı kişilerle iletişim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir.
Gerçek yaşam ve sanal ortamdaki iletişimden hareketle konu açıklanacaktır.

2.4.7. İlaç kullanımı ile ilgili nelere dikkat edeceğini bilir.
Reçetesiz ilaç kullanılmaması ve ilaçların yetişkin kontrolünde kullanılması gerekliliği üzerinde
durulacaktır.

2.4.8. Herhangi bir sağlık problemi, alerjik durumu, sürekli kullandığı ilaç vb. varsa bunları yazılı
olarak yanında bulundurması gerektiğini bilir.

2015 öğretim programında yer alan kazanımlardır. 2017 programından çıkarılmıştır. 

2.4. Güvenli Hayat  (2017 öğretim programı) 

ünite 6 kazanıma düşürülmüştür. 20 ders saatidir. 

HB.2.4.1. Ulaşım türlerini ve araçlarını sınıflandırır.
Kara yolu, hava yolu, demir yolu, deniz yolu gibi ulaşım yolları ile bu yollarda kullanılan taşıtlar üzerindedurulur.

HB.2.4.3. Trafikte yardıma ihtiyaç duyan bireylere yardımcı olur.
İhtiyaç duyan kişilere yardım edilirken dikkat edilmesi gereken hususlar üzerinde durulur.

2017 öğretim programına eklenen kazanımlardır. 2015 öğretim programında yer almamıştır. 

2.5. Ülkemi Seviyorum  (2015 öğretim programı) 

Bu ünitede öğrencilere; Türk bayrağı, İstiklal Marşı, millî ve dinî bayramların önemi, Atatürk’ün
Millî Mücadele’de liderliği, Türkiye’nin Dünya üzerindeki yeri, yakın çevresindeki kültürel miras
ögeleri ve üretim faaliyetleri gibi konulara ilişkin bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak
amaçlanmaktadır.

ünitede 7 kazanım yer almakta, 16 ders saatidir. 

2.5.4. Türk bayrağının ve İstiklal Marşı’nın vatanını ve milletini temsil ettiğini fark eder.

2.5.5. Millî bayramlar ile ilgili etkinliklere katılır.
    29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı ve 30 Ağustos Zafer Bayramı ile bu bayramların anlamı üzerinde durulacaktır.

2.5.6. Millî bayramlar ile Atatürk ilişkisini kavrar.
    Öğrencinin gelişim seviyesine uygun olarak 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal
Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nın
millî bayram olmasının Millî Mücadele ile ilişkisi ve Atatürk’ün liderliği üzerinde durulacaktır. 

2015 öğretim programın yer almıştır. 2017 öğretim programında bu kazanımların üzerinde farklı durulmuştur. 

2.5. Ülkemizde Hayat  (2017 öğretim programı) 

Ünitede 8 kazanım yer almakta, 20 ders saatidir. 

HB.2.5.3. Atatürk’ün çocukluğunu araştırır.
     Atatürk’ün başarılı bir öğrenci olması, ailesine değer vermesi ve çocukluk anıları üzerinde durulur.

HB.2.5.7. Ülkemizde yaşayan farklı kültürdeki insanların yaşam şekillerine ve alışkanlıklarına saygı duyar.
      Ülkelerinden zorunlu veya isteğe bağlı göç etmiş kişilerden hareketle konu açıklanır.


2017 öğretim programına eklenen kazanımlardır. 

2.6. Doğa ve Çevre  (2015 öğretim programı) 

Bu ünitede öğrencilere; güneş, toprak, hava ve suyun canlılar için önemi, bitki yetiştirme ve
ağaç dikmenin önemi, yönler, doğa olayları sonucu oluşan afetler, insanların çevre üzerindeki
olumsuz etkileri, çevre kirliliğinin nedenleri ve geri dönüşüm gibi konularla ilgili bilgi, beceri ve
değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ünitede 10 kazanım yer almakta, 28 ders saatidir.

2.6.3. Hayvanların hayatlarını sürdürebilmesi için su, hava ve besinlere ihtiyacı olduğunu
açıklar.

2.6.4. Çevresinde bulunan bitki ve hayvanları korur.

2.6.8. İnsanların çevre üzerinde olumsuz etkilerine örnekler verir.
    Ormanların yok edilmesi, erozyon ve çevre kirliliği gibi konular üzerinde durulacaktır.

2.6.9. İnsanların hangi davranışlarının çevre kirliliğine neden olduğunu gözlemler.
    

2015 programına eklenen kazanımlardır. 2017 öğretim programından çıkarılmıştır. 

2.6. Doğada Hayat   (2017 öğretim programı) 

Ünitede 9 kazanım yer almakta, 24 ders saatidir. 

HB.2.6.3. Yakın çevresindeki doğal unsurların insan yaşamına etkisine örnekler verir.
     Yakın çevresindeki doğal unsurların (iklim koşulları, yer şekilleri, toprak yapısı, su kaynakları vb.) insanlar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri ele alınır.

HB.2.6.4. Tüketilen maddelerin geri dönüşümüne katkıda bulunur.
    Plastik, kâğıt, pil, bitkisel yağ ve cam gibi maddelerin tekrar kullanılabilmesi için yapılması gerekenler üzerinde durulur.

HB.2.6.7. Doğa olayları ve doğal afetlere karşı alınabilecek önlemleri açıklar.

2017 öğretim programına eklenen kazanımlardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HAYAT BİLGİSİ 1 SINIF KAZANIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI